Статтю вчителя фізики Дерід Ю.Ю. "Інвестиції в науку - успіх країни" опубліковано в газеті Ніжинський Вісник
Інвестиції в науку – успіх країни
Майкл Фарадей у 1840-х роках був першим, хто перемістив магніт відносно котушки і спостерігав, як стрілка приладу при цьому перемістилась. Саме це явище лежить в основі використання всієї сучасної електрики.
Квантова механіка була створена в 30-х роках ХХ ст. Це наука про «найменше» – протони, нейтрони, атомні ядра. Без неї не було б усього того, без чого неможливо уявити сучасне життя – айподи, айфони, телефони, космічні програми тощо.
Нещодавно весь світ спостерігав за запуском ракети «Фалькон Хеві» з мису Канаверал у США. Десять тисяч інженерів-фізиків протягом п'яти років працювали Над створенням, адже без спеціальних фізичних знань ця програма була б нездійсненною. Про це та багато чого іншого дізнаються діти на уроках фізики у стінах Ніжинського обласного педагогічного ліцею, і кожен учень усвідомлює важливість науки фізики.
Фізика впродовж століть визначала науково-технічний прогрес людства. Іншого рушія розвитку, крім науки, сучасна цивілізація не має, а тому, прагнучи досягти рівня провідних країн світу, Україна має приділяти достатню увагу розвитку фізики. Інвестиції в науку – це, в першу чергу, створення міцного фундаменту для майбутніх успіхів нашої країни. Транспорт, енергетика, польоти в космос, сучасна електроніка – наше сучасне життя неможливе без використання досягнень фізичної науки.
Останні роки, за інформацією МОН, абітурієнти в основному надають перевагу таким спеціальностям, як: філологія, право, менеджмент, економіка. Також студенти охоче подавали документи на право, туризм, міжнародні відносини.
А ось природознавчих і технічних спеціальностей – хронічний недобір. Кількість заяв на фізику, прикладну фізику в деяких вишах України близька до нуля.
Тому сьогодні існує гостра необхідність популяризації фізики серед дітей 7-11 класів Фізика поповнює список дисциплін, які найчастіше викликають труднощі у школярів. Змістовний та нестандартний урок може надихнути дітей та змусити їх по-іншому подивитися на, здавалося б, не дуже цікавий і занадто складний предмет. Учитель повинен уміти доступно пояснити складні речі, тобто виступати в ролі популяризатора науки, бути консультантом, наставником.
Ніжинський обласний педагогічний ліцей Чернігівської обласної ради є одним із яскравих прикладів сучасної профільної освіти, про яку йдеться у Національній доктрині розвитку освіти в Україні. Саме профілізація необхідна для забезпечення індивідуальних потреб школярів, які виявляють підвищений інтерес до окремих предметів, і, зокрема. до фізики. Профільне навчання – важлива складова якісної підготовки випускників, які в майбутньому стануть науковцями та винахідниками.
Юлія Дерід,
вчитель фізики та астрономії
Ніжинського обласного педагогічного
ліцею Чернігівської обласної ради