Цветовая схема:
C C C C
Шрифт
Arial Times New Roman
Розмір шрифту
A A A
Кернинг
1 2 3
Изображения:
  • 16600, м. Ніжин, вул. Богуна 1
  • (04631) 2-35-42, (097) 871-88-60
  • [email protected]

19 лютого 2014 року на базі Ніжинського обласного педагогічного ліцею Чернігівської обласної ради був проведений майстер-клас «Підвищення ґендерної компетентності вчителів»

Учасники майстер-класу мали змогу поглибити свої знання про ґендерну концепцію, ґендерну освіту, ґендерне виховання, ґендерну культуру, ґендерну компетентність учителів. У науковій доповіді Тетяни Іванівни було проаналізовано сутність поняття «ґендерна компетентність учителя», структуру ґендерної компетентності вчителя та шляхи підвищення професійної компетентності щодо здійснення ґендерного виховання в навчально-виховному процесі. Ця інформація допомогла студентам і гостям у процесі виконання практичних завдань. Особливо цікавим був практичний блок майстер-класу, де були використані авторські й модифіковані інтерактивні вправи щодо підвищення ґендерної компетентності вчителя. Наведемо приклади: • Самооцінка рівня власної професійної компетентності щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників за 5-бальною шкалою (учасники підходили до розміщеного долі паперового квадрата з цифрою відповідно до того, на скільки балів себе оцінили). • Групова робота: заповнення схеми «Образ компетентного вчителя, що здійснює ґендерне виховання». Учасники заповнювали схеми, зокрема продовжували незакінчені речення щодо ґендерних знань, цінностей, умінь і навичок учителя. Під час презентації результатів групової роботи між учасниками відбулося жваве обговорення проаналізованих питань щодо ґендерного виховання, що поступово переросло в активну дискусію, під час якої студенти показали свою ерудованість, уміння застосувати щойно отримані знання на практиці, робити лаконічні й ґрунтовні узагальнюючі висновки. • Рольова гра «Від андроцентричного до ґендерного виховання» Із кожної пари карток учасники індивідуально вибирали твердження, що відповідало їхньому ґендерному «Я». Потім за допомогою перевірочного ключа вони робили висновок щодо домінування в них якостей ґендерно коректного чи ґендерно некоректного вчителя. Визначалось відсоткове середнє число сформованості в учасників ґендерної коректності. Представники трьох мікрогруп розміщались біля паперових сходинок «Сходження до ґендерного Олімпу», а потім відбувся перехресний діалог щодо важливості андроцентричного чи ґендерного виховання в школі. Під час наведення аргументів учасники гри обмотували опонентів в’язальною ниткою, під час наведення контраргументів – розмотували себе. Тренер за допомогою іграшкового мікрофону актуалізував проблему вдосконалення професійної компетентності щодо ґендерного виховання. • Групова робота «Як підвищити професійну компетентність учителя щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників?» Учасники узагальнили результати роботи в попередніх вправах, давши асоціативну відповідь на запитання «Як підвищити професійну компетентність учителя щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників?». Асоціативні малюнки були досить оригінальними й креативними, доводили усвідомлення студентами проблеми ґендерної компетентності вчителя. • Самооцінка рівня професійної компетентності вчителя щодо здійснення ґендерного виховання старшокласників. Учасники майстер-класу повторно оцінили рівень власної ґендерної компетентності за допомогою п’яти паперових квітів. Створений колективний «букет» свідчив про підвищення рівня їхньої ґендерної компетентності. • Рефлексія Після обміну враженнями учасники проаналізували зміни у власній ґендерній картині світу в бік егалітаризму, що свідчило про результативність заходу. Майстер-клас був проведений на високому науковому й методичному рівні, ґрунтувався на багаторічному досвіді застосування Тетяною Іванівною технології формування ґендерної культури учасників навчально-виховного процесу. Різноманітність та неординарність роздаткового й наочного матеріалу ‒ свідчення креативності та глибокого розуміння ґендерної теорії й практики.